SUMBER: .t u t o r i a l.

Jun 9, 2010

Suara Kebangkitan menentang Kezaliman







Salam rerakan...sori la lmbt post entri kali nh...baru lps balik dr kg jumpe ngn tokmak n tokayah...huhu...so...ari nh aku nk story sket psl demo solidariti yg aku join jumaat lps....huih...terbaek der...rugi la sape x pegi....sempat gk r aku amek beberape gmbr utk kongsi ngn korng sume...aku start bertolak dr rmah dlm kul 11 cmtu....naek LRT der..kalo naek kete alamatny jem la weyh...parking kete kt LRT sg besi then naek train sampai stesen titiwangsa...jln kaki 1 km baru sampai masjid jamek kg baru...hua...lps semyng jumaat tros berhimpun kt luar masjid...tokoh2 seperti DSAI, Ust Nasaruddin Mat Isa sume ade...hua...semangat beb....kitorng sesme jln lebey kurng 2-3 km cmtu...wlpn jaoh tp xrse penat pn der....sbb...niat...nk tuntut keamanan n menentang kezaliman....



sepanjang perjalann tu segale bapak polis ade weyh...FRU, SB, polis trafik....ade la sorng pak cik tu ckp "demo kali nh xmencabar r" "nape pakcik?" "FRU xsembur2"....hahahaha...terbaek la pokcik....



ha...yg nh lak antara kaum wanita a.k.a muslimah sejati yg bersama-sama melaungkn slogan keamanan dgn pnoh semngat...eceh...tp mmg tabik spring r kt dorng nh...sore dorg lebey kuat drpd aku kot...huih....segan gk aku ngn dorng nh....



yg nh lak kt seberang jln....kt seberang jln pn ramai org weyh..aku jngke de gk la dlm 10000 lebey org join demo aritu....hua...rmai gle weyh..ble nk balek sesak gle LRT..sape kate wt demo kerajaan rugi...untung dow...yg g demo nh sume nek LRT...so..kerajaan untung disitu....knape leyh rugi...ha....lu pikir la sendiri....

ape2 pn...perjuangan kite masih blom selesai...umat Islam perlu lebey sedar dan tidak terlalu alpa mengejar keuntngan duniawi...suda2 la kumpul ganjaran kt dunia...jom pikir akhirat lak....kiamat dh dekat weyh....xtakot ke?

ha...worldcup 2010 dh dekat nh....tgk bola biar berhemah der...sembahyang jgn tinggal....bersorak jgn kuat sgt nt mak mrh...hahaha...yo la...mak hang mne tgk bola....kne baling periuk aku xtawu...ape2 pn aku sokong ARGENTINA....!

ok la weyh....ngntok dow....kul1 dh nh...nt ape2 aku update lg k...salam keamanan rerakan..PEACE....


No comments:

Post a Comment