SUMBER: .t u t o r i a l.

Mar 19, 2009

Luahan Dari Hati Ke Hati



MANUSIA
manusia adalah makhluk yang tidak boleh lari daripada melakukan kesilapan dan kesalahan....jauh disudut hati aku sering meratapi tiap kesalahan yang aku telah buat...aku sering memohon hidayat daripada Allah s.w.t agar diriku ini dijauhkan daripada dosa yang dilaknat olehNya...tp apakan daya...aku adalah insan yang bernama manusia....

CINTA
cinta itu adalah buta...cinta yang agung hanyalah cintaku terhadap Allah s.w.t....Hanya Allah sahaja yg dpt membaca apa yang terbuku dalam hatiku...
Cinta tidak boleh dibeli dengan kekayaan,kata-kata,hadiah mahupun paras rupa...cinta adalah sesuatu yang lahir dalam diri...sesuatu yang hadir bukan secara paksa....sesuatu yang hadir bukan kerana nama.....sesuatu yang hadir hanya dengan kehendakNya...
tidak dapat dinafikan pengorbanan adalah satu daripada aset di dalam sesebuah percintaan...malangnya ia tidak dapat membeli kebahagiaan...kerana,kebahagian hanyalah hadir dengan keizinan yang maha Esa....

KEMAAFAN
Ya Allah tuhan yang mencipta alam semesta....aku memohon daripadamu Ya Allah....agar kau makbulkan lah setiap doa ku Ya Allah....Ya Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...aku memohon agar kau terimalah amalan baik ku selama mana aku masih hidup di muka bumi Mu yang sementara ini....berikan lah aku taufiq dan hidayah mu Ya Allah....aku banyak melanggar perintah Mu Ya Allah...Aku adalah insan yang lemah....aku redha dengan qada dan qadarMu....aku memohon agar hidupku dan matiku sentiasa dalam iman...


No comments:

Post a Comment